De Buurt In: De Heeg

2 maart 2014

De Buurt In: De Heeg

De campagne is begonnen. Ons verkiezingsmateriaal is binnen en Maastrichtse SP'ers bezoeken de komende weken de verschillende buurten in de stad. De Heeg beet vrijdag de spits af. Bij het winkelcentrum Roserije en aan de deur gingen SP'ers het gesprek aan met buurtbewoners.

Het is voor SP'ers belangrijk om te weten wat er in de buurten speelt en de mensen te informeren over onze standpunten. In hun verkiezingsprogramma noemt de Maastrichtse SP de buurt 'de hoeksteen van de samenleving'. Lijsttrekker John Gunther: “Vitale, sterke buurten zijn enorm belangrijk voor de stad. Wij vinden dat de gemeente niet moet bezuinigen op voorzieningen in buurten, maar juist ervoor moet zorgen dat buurten levendig blijven en mensen zich prettig en veilig kunnen voelen in hun eigen buurt”.

De SP wilt dat de afbraak van voorzieningen in buurten stopt en winkels, buurtcentra en andere ontmoetingsplekken in de buurt behouden blijven. Er dient aandacht te zijn voor veiligheid, genoeg speelruimte voor kinderen en er dienen plekken te zijn waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en activiteiten met elkaar kunnen organiseren.

Wilt u iets kwijt over de situatie in uw buurt? Neem contact met ons op of kijk in de agenda wanneer we bij
u in de buurt zijn! Wilt u meehelpen met de campagne? Dat kan ook! Neemt u contact op met onze lijsttrekker John Gunther, jgunther@tomaatnet.nl