SP Maastricht op TV: BeStemming 19 maart

4 maart 2014

SP Maastricht op TV: BeStemming 19 maart

Dit jaar wordt er in de media volop aandacht besteed aan de lokale verkiezingen. Ook de lokale media proberen actief de standpunten van de verschillende partijen onder de aandacht te brengen bij de Maastrichtse burger.

RTV Maastricht besteed dit jaar extra aandacht aan de verkiezingen met de programmareeks 'BeStemming 19 maart'. In verschillende programma's komen de partijen op verschillende manieren aan bod.

Deze week waren de opnamen van het onderdeel 'De Lijsttrekkers' in het Pesthuys Podium, welke vanaf 5
februari wordt uitgezonden. Lijsttrekker John Gunther werd in een DWDD-achtige setting uitgedaagd de standpunten van de SP Maastricht zo goed mogelijk weer te geven. Er waren ook een aantal plekjes in het publiek gereserveerd voor de leden van de afdeling:

Eerder waren de nummers 2 en 3 van de kandidatenlijst al te gast geweest in het programma 'Ook van de Partij', wat van 7 tot 9 februari is uitgezonden op TV Maastricht. Mara van Haasen en Jack Gerats werden op een originele manier persoonlijk geportretteerd. Behalve schilderend en pratend kwamen zij ook al kokend in beeld. Mara serveerde de traditionele SP tomatensoep
(met balletjes) en Jack maakte van een 'budget recept' een culinaire zuurkoolschotel met appel, spek en  rookworst.

Van 16 t/m 18 maart volgen nog de lijsttrekkersdebatten, waarvan verslag zal worden gedaan in programma 'De Arena'. Op 19 maart volgt nog 'De Finale', waarin de verkiezingsuitslag live vanuit het Stadhuis zal worden gevolgd.

De afleveringen van 'Ook van de Partij' en 'De Lijsttrekkers' kunt u terugkijken op onze facebookpagina.

Hier vind u binnenkort ook een link naar het Radioprogramma Kiezen of Delen van Maastricht FM, waar Mara van Haasen op 28 februari te gast was bij George Vogelaar. Samen met Mia Dircke van de Maastrichtse Volkspartij bespraken zij over prangende kwesties, zoals rijksbezuinigingen en de veranderingen in de Zorg.

Voor meer informatie over de programmareeks van RTV Maastricht 'BeStemming 19 maart' bezoekt u de facebookpagina en website.