SP Maastricht voert actie tegen sluiting verzorgingshuizen!

13 augustus 2014

SP Maastricht voert actie tegen sluiting verzorgingshuizen!

Ongeveer 100.000 ouderen in Nederland wonen in een verzorgingshuis waar ze veilig wonen en liefdevol verzorgd worden. Het kabinet wil 800 van de 1300 verzorgingshuizen sluiten. Vanwege de bezuinigingen moeten ouderen in verzorgingshuizen gedwongen verhuizen. Of ze komen het verzorgingshuis niet meer in terwijl zij die geborgenheid juist nodig hebben.

Dat pikt de SP niet. Deze plannen betekenen bovendien dat ouderen verplicht langer thuis moeten blijven wonen, terwijl er ook fors bezuinigd wordt op de thuiszorg. Duizenden zorgmedewerkers verliezen hun baan. Hun werk wordt door het kabinet te grabbel gegooid.

Daarom zegt ook de SP Maastricht nee tegen de gedwongen verhuizingen en afbraak van de ouderenzorg. Op 15 en 30 augustus voert de afdeling actie op de markt. In het kader van de landelijke actie 'Verplicht verhuizen? Ik dacht het niet!' worden handtekeningen verzamelt tegen deze bezuiniging. Want onze ouderen verdienen beter!

Voor details over de acties kijk je in onze agenda

Je kunt ook digitaal de petitie tekenen