Buurten in de buurt in Limmel

26 februari 2015

Buurten in de buurt in Limmel

Halverwege de maand januari gingen zeven SP-ers ‘buurten in de buurt’ te Limmel. Ze bezochten enkele straten om te polsen wat er leeft in de wijk. Hoe gaat het met de bewoners, zijn er problemen en heeft men hulpvragen?

Een overzicht van de klachten. Het verkeer rijdt er veel te hard, vooral ’s nachts. Er is zelfs een kind aangereden. Gangpaden en tuinen worden zomaar betreden door drugsdealers. Ook rijden ze er rond, op zoek naar klanten. Op de grasvelden worden uitwerpselen gevonden, poepzakjes vullen is er niet bij. Ouderen worden lastig gevallen door jeugdige bewoners van de buurt. De huizen hebben geen veiligheidskeurmerk, er wordt vaak ingebroken. Men is dan op zoek naar fietsen, brommers en laptops. Makkelijk verkoopbare goederen dus. Men vindt de huur van de woningen te hoog voor wat ze krijgen en er zijn te weinig parkeerplaatsen.

Buiten de vele problemen om waren er ook mensen die tevreden zijn, dit is meestal te danken aan het hebben van goede buren. En de nieuwe spoorwegovergang kan men ook zeer waarderen.

De SP-afdeling Maastricht zal verder gaan met buurten in de buurt in Limmel om erachter te komen of deze zaken in heel Limmel spelen. Aan de hand daarvan zal besloten worden of er verdere stappen gezet moeten worden.