ROOD Maastricht denkt wel aan studenten!

30 april 2010

ROOD Maastricht denkt wel aan studenten!

ROOD Maastricht, jong in de SP, heeft donderdagmorgen ruim 400 handtekeningen opgehaald voor het behoud van de STUFI. ROOD Maastricht had hun komst al de nacht vooraf aangekondigd door een spandoek op te hangen bij de universiteit.
snachts

De studenten stonden in de rij om te tekenen. 'Logisch, want de plannen van o.a. PvdA, VVD, D66 en Groenlinks om de STUFI om te zetten in een lening zijn ronduit asociaal. Zij willen de studenten laten betalen voor de crisis. De partijen moeten het geld maar halen bij de multinationals, banken en natuurlijk de villabezitters', zegt Mathijs Vermeulen van ROOD Maastricht.

Mathijs Vermeulen over de mogelijke gevolgen: 'Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer een derde van de jongeren niet zou gaan studeren als de hele STUFI omgezet zou worden in een lening. Dan zal het onderwijs alleen nog maar toegankelijk worden voor mensen met een dik gevulde portemonnee, dus alleen nog onderwijs voor de elite. Ook in Frankrijk is het nu een leenstelsel, met de gevolgen dat studenten naar de voedselbank moeten voor eten. Gewoon idioot!'
Daarom zal ROOD ook met de studenten blijven strijden voor het behoud van de STUFI!
anne
Heb je ROOD Maastricht gemist op de universiteit?

Teken de petitie dan alsnog op www.stufimoetblijven.nl ! Of kom zaterdag 1 mei a.s. naar de My-Day in het stadspark.