Red de postbode

8 augustus 2010

Red de postbode

Ook vandaag maandag 26 juli stond de afdeling SP Maastricht weer aan de poort van het sorteercentrum TNT in Maastricht. Vandaag immers konden de werknemers zich op de hoogte stellen wat het sociaal plan voor hen zou betekenen

Nog steeds worden de postbodes bedreigd met verlies van 15.000 banen. Zelfs nu ook bekend is dat er niet onder de stukprijs gewerkt mag worden. Nu er een einde gaat komen aan het stukloon bij de concurrenten en Netwerk VSP krijgt TNT weer lucht. Tevens ook omdat het bedrijf zelf personeel zoekt is er geen enkele reden om te stellen dat er 15000 banen zouden moeten verdwijnen. Maar voor de TNT-directie moeten alle voltijds postbezorgers eruit – 15.000 mensen. TNT maakt van echt werk pulpbanen. Iedereen moet in deeltijd en op stukloon. Nergens meer voor nodig vinden wij.
Wij steunen de TNT’ers in hun strijd tegen deze wantoestanden.Wil jij ook de postbodes steunen vraag dan de sticker en postkaart aan via maastricht@sp.nl of telefoon 0616356133