Stille tocht Syrië

15 juli 2011

Stille tocht Syrië

Sinds 15 maart is er, als reactie op de revolutie in Egypte en Tunesië en Libië, ook een revolutie uitgebroken in Syrië. Deze dag is uitgeroepen tot de dag van de Woede. Sindsdien vinden er dagelijks opstanden in verschillende steden van Syrië plaats, welke inmiddels al ongeveer 2000 mensen levens heeft gekost. Deze opstanden worden namelijk met fors geweld neer geslagen door het Syrische regime. De demonstranten blijven zich echter geweldloos verzetten.

In het westen van het land wordt er vanuit afdeling Rotterdam en SP tweede kamerleden zoals Harry van Bommel en Tiny Kox veel aandacht besteed aan de Syrische revolutie en hun slachtoffers. In Rotterdam is er bv 4 weken lang een tentoonstelling geweest waar de locatie werd omgedoopt tot het Jasmijnplein en er allerlei activiteiten werden verricht. Dit in samenwerking met het Steuncomité voor de Syrische revolutie, deze bestaat voornamelijk uit Syrische Nederlanders.

Graag willen wij ook onze solidariteit betuigen aan de slachtoffers van de Syrische revolutie.

Vanuit de afdeling Brunssum is het idee opgevat om een “stille tocht” te organiseren voor de slachtoffers van de Syrische revolutie.

Dit gebeurt bij ons in Maastricht op woensdag 20 juli van 19.00-21.00 uur in Maastricht.

We verzamelen ons bij het Gouvernement aan de Limburglaan en lopen dan naar de Markt.

Betuig je steun aan de slachtoffers van de Syrische revolutie en kom !!!!

Graag opgeven bij Esmé Corbee, afdelingssecretaris via b.corbee@home.nl