Agenten verdienen beter

26 april 2012

Agenten verdienen beter

Dinsdagmiddag jl., was de SP bij het hoofdbureau van politie in Maastricht om steun te betuigen aan de actievoerende politieagenten. Bij het bureau werd door de politievakbonden een ledenraadpleging gehouden over de ontwikkelingen rondom de politie-CAO. Minister Opstelten (VVD) wil maar niet opschieten met het inwilligen van de eisen voor een betere CAO. De SP vindt ook dat de politie een fatsoenlijk salaris moet krijgen, de werkdruk verminderd moet worden en de bureaucratie moet worden aangepakt.
politie

In het weekend werd bekend dat minister Opstelten wel de gemeenteambtenaren 2% loonsverhoging wil geven, maar met niets over de brug wil komen voor de politieagenten.
Zijn agenten zouden genoeg verdienen. Terwijl agenten de afgelopen jaren al op de nullijn hebben gezeten maar er wel meer taken bij hebben gekregen.
De politie gaat daarom door met actievoeren. Omdat de politieagenten vast van plan zijn door te gaan en hun lange adem willen tonen, zijn nieuwe acties aangekondigd tijdens Pinkpop.

kijk voor meer info over de politie actie op