Afdeling

SP Maastricht

De SP-afdeling in Maastricht bestaat uit bestuursleden, raadsleden, een wethouder, actieve leden, leden en SP kiezers. Samen werken we binnen en buiten de gemeenteraad aan ons doel: een maatschappij waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staat. Wil je meer weten over het gedachtengoed van de SP, lees dan ons beginselprogramma "Heel de Mens". https://www.sp.nl/publicatie/heel-de-mens/kernvisie

Bestuursleden

De ledenvergadering van de afdeling kiest jaarlijks het afdelingsbestuur, waarbij de afdelingsvoorzitter en de organisatiesecretaris van de afdeling apart worden gekozen. Het afdelingsbestuur bestuurt de afdeling en bestaat uit ten minste vijf leden. Voor komend jaar hebben we 10 bestuursleden, dus extra slagkracht! De afdeling Maastricht vindt het contact met de mensen in Maastricht erg belangrijk. Daarom probeert de SP zoveel mogelijk op straat te staan met allerlei activiteiten.

Raadsleden

In Maastricht hebben we drie raadsleden in de gemeenteraad. Zij zijn op 21 maart 2018 gekozen door de inwoners van Maastricht. SP-raadsleden dragen hun raadsvergoeding af aan de partij en krijgen vanuit de partij een onkostenvergoeding. Dat draagt er in hoge mate aan bij, dat de SP veel campagnes, scholingen en acties kan financieren. Zo maken we tevens duidelijk dat politici geen zakkenvullers hoeven te zijn.

Wethouder

De komende vier jaar nemen we weer deel aan de coalitie. Dat betekent dat SP-wethouder Mara de Graaf – van Haasen (mede)bestuurder is van onze stad.

Actieve leden

De SP is anders dan andere politieke partijen. Wij zijn niet alleen rond de verkiezingen actief, maar altijd. Wij zijn denkers en doeners. De SP afdeling Maastricht draait volledig op vrijwilligers, die er samen hard aan werken hun stad socialer maken. Dus wil je actief worden? Elke helpende hand is welkom! Op de pagina `Actief worden` kun je lezen wat je zoal kunt doen binnen de SP in Maastricht.

Leden

Elk SP-lid, actief of niet, is zeer welkom en waardevol. Ook onze steunleden, de leden die niet actief willen of kunnen zijn, dragen bij tot het succes van onze afdeling, zonder leden geen partij. Onze leden zijn immers de ogen en de oren van onze afdeling en voorzien de SP van veel waardevolle informatie.

SP kiezers

Dankzij de SP kiezers bestaat onze fractie uit drie raadsleden. Daarnaast hebben we de mogelijkheid om 3 burgerraadsleden te benoemen, om de fractie te versterken en te ondersteunen. Er zijn al twee burgerraadsleden benoemd; we hebben nog 1 vacature.

Hierdoor kunnen we ook een sociaal geluid in de gemeenteraad laten horen. Zonder onze kiezers geen raadsleden.
Dus: SP stemmers bedankt!