Boschpoort en plaatselijke politiek Ariane Schut

24 februari 2022

Boschpoort en plaatselijke politiek Ariane Schut

Mijn naam is Ariane Schut lijsttrekker SP Maastricht en ik woon al jaren in de buurt Boschpoort.

Goed wonen, groen en sociaal

Ik woon graag in Boschpoort: een rustig gelegen woonwijk, omgeven door Maas en Bosscherweg. Het Voedingskanaal zorgt biedt een mooi uitzicht, met zwanen die jaarlijks hun nest bouwen. Onze buurt lijkt een eigen wereld, maar toch dichtbij stad en centrum. We hebben een supermarkt, een sportschool en zelfs eigen toerisme: de camperplaats. We hebben een mooie mix van koop- en huurwoningen. Er is veel groen. Mensen kennen elkaar nog.

Dat zijn pareltjes om te koesteren en uit te bouwen. Het is er goed toeven, dat willen we behouden, maar er zijn ook uitdagingen.

- Versterken van onze ontmoetingsplekken: het buurthuis, het buurtpark op de voormalige sportvelden en behoud van onze speeltuintjes.

- Buurtvoorzieningen, zodat je oud kunt worden in de buurt. Denk aan een gezondheidscentrum en (betaalbare) woonvormen voor ouderen, jongeren en zorgbehoevenden.

- Uitbreiding van woningen in Boschpoort, maar niet ten koste van het huidige karakter van de wijk.

- De SP is tegen huurverhoging en tegen verkoop van woningen aan investeerders voor kamerbewoning en vóór invoering van een woonplicht: alleen kopen voor eigen gebruik.

- Betere fietsverbinding met het centrum. We zijn erop achteruitgegaan na de verplaatsing van de Noorderbrug.

- Meer fiets- en wandelpaden tussen groengebieden Hoge en Lage Fronten en natuurgebied Grensmaas Bosscherveld en een fiets/wandelbrug naar Borgharen.

- Betere openbaar vervoerverbinding met stad en station.

- Bij invoering van combi parkeren meer mogelijkheden voor vergunningen voor vaste bezoekers (mantelzorgers, oppasopa’s en -oma’s).

- Betere bereikbaarheid van Boschpoort. Te vaak staan er toch files op de Noorderbrug, Bosscherweg en Frontensingel, zodat wij onze wijk niet in of uit kunnen. De SP wil Park&Rides aan de randen van stad, met pendelbusjes. Zo voorkom je dat er files ontstaan.

Er zullen vast meer wensen en meningen zijn over wat Boschpoort nodig heeft. Als je denkt ‘daar wil ik het over hebben’ stuur me een mail: ariane.schut@gemeenteraadmaastricht.nl

Wilt u meer weten over ons verkiezingsprogramma en onze speerpunten, klik dan hier.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.