Waarom moet u op de SP stemmen? Jack van Gelooven

8 maart 2022

Waarom moet u op de SP stemmen? Jack van Gelooven

Zelden was er zo weinig vertrouwen in een kabinet. Hoewel de komende gemeenteraadsverkiezingen vooral belangrijk zijn om voor lokale veranderingen te zorgen, is het ook een goed moment om af te rekenen met al die partijen die de afgelopen jaren en nog steeds aan de macht zijn. Hoe je het ook bekijkt, zij zijn verantwoordelijk voor de woningnood, tekorten in de zorg, het gebrek aan blauw op straat en voor het toeslagenschandaal. En vooral zijn ze schuldig aan de groeiende kloof tussen rijk en arm.

Dit is slechts een kleine greep uit de vele voorbeelden waaruit we kunnen concluderen dat het neoliberalisme, de marktwerking en het kapitalisme hun langste tijd wel hebben gehad. Ook gemeenten hebben daar veel last van. En dan komen de bezuinigingen op de jeugdzorg er nog aan. Dat zullen we ook in Maastricht hard voelen.

Mensen in buurten verwachten steeds minder van Den Haag en ongeveer de helft overweegt om net als in 2018 niet te gaan stemmen. In de rijkere wijken waarin vooral VVD en D66 wordt gestemd, hebben ze hier natuurlijk geen last van. Hier gaat iedereen stemmen. Op deze manier is een heel grote groep mensen in onze stad niet vertegenwoordigd. Daarom willen wij een eerlijke politiek en een referendum zodat mensen aan de noodrem kunnen trekken als de politiek verkeerde keuzes maakt. Wij willen dat samen met u aanpakken. We gaan voor fundamentele verbeteringen in de stad en buurten.

Er is genoeg om voor te strijden. Verhoging van het minimumloon, rechtvaardige pensioenen, tegen de ontkoppeling van de AOW. Voor een eerlijke compensatie voor leenstelselstudenten, betaalbaar wonen, betere waardering van zorgmedewerkers en al die andere onmisbaren, kansengelijkheid in het onderwijs, meer groen, rechtvaardig klimaatbeleid. Alleen samen kunnen we het verschil maken! Wij zetten onze tanden erin. Bijt u mee? Stem SP! Lees onze verkiezingskrant.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.