SP on tour in Maastricht

27 februari 2010

SP on tour in Maastricht

Vrijdag 26 februari was de SP on Tour bus in Maastricht om de lokale afdeling te ondersteunen in de verkiezingscampagne.
Op plein 1992 was een voetbal wedstrijd georganiseerd met als doel het behoud van sportverenigingen in de eigen wijk.
Daarnaast is een delegatie afgereisd naar Nazareth om met de winkeliers aldaar te praten over het mogelijk verhuizen naar het winkelcentrum in Limmel.
zie hier een foto impressie
Verder was er een korte actie bij het campus terein van Servatius, hier werden samen met lokale leden twee spandoeken opgehangen.
Dit laatste was voor SP-fractievoorzitter Agnes Kant aanleiding om aandacht te vragen voor een verbod op risicovolle commerciële activiteiten van woningcorporaties. Zie link

Volgens Kant is dit financiële debacle de zoveelste op een rij en moeten woningcorporaties zich bezig houden met hun kerntaak. “Woningcorporaties moeten zorgen voor het bouwen en verhuren van betaalbare huurwoningen. Sommige bestuurders hebben echter de kolder in hun kop en gedragen zich als projectontwikkelaars. Zij worden slechts zelden teruggefloten door hun toezichthouders. Daarom wil ik dat de woningwet dusdanig wordt aangepast, dat dit verboden wordt.”