Willem de Laatste

21 april 2022

Willem de Laatste

Willem de Laatste. . .
. . . van het koninklijk huis . . . !

De SP is VóóR EEN GEKOZEN STAATSHOOFD DIE OOK gewoon EERLIJK BELASTING GAAT BETALEN. Net zoals wij allemaal.

Ceremoniële functie Een monarchie in een democratie is niet logisch. Wij vinden dat elke politieke ambtsdrager, dus ook het staatshoofd, gekozen zou moeten worden. Het huidige staatshoofd moet vooral een ceremoniële functie hebben, als symbool en vertegenwoordiger van Nederland. Daar passen geen politieke functies bij, de Koning hoeft geen lid te zijn van de regering.

Gewoon mee betalen De leden van het Koninklijk Huis moeten voortaan ook gewoon belasting gaan betalen, net als iedereen. De bijzonder riante vergoedingen voor het Koninklijk Huis kunnen een stuk lager worden. Een Koningshuis kost geld, maar het persoonlijke inkomen van de Koning en de andere leden van het Koninklijk Huis hoeft niet hoger te zijn dan dat van de minister-president.

Met die 1.5 miljoen kun je beter andere dingen doen!

Boe is dat deur feeske? In dit licht gezien vinden wij ook de enorme uitgaven van maar liefst 1.5 miljoen euro om de verjaardag van de koning in Maastricht te kunnen vieren, onverteerbaar. Met dat geld kunnen we in onze stad vele mensen helpen die het moeilijk hebben. Laat de brede schouders van het koninklijk huis maar de zware lasten zelf dragen.

Website https://maastricht.sp.nl  of email maastricht@sp.nl Facebook https://www.facebook.com/SPMaastricht

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.