Nieuwkomersmarkt 2005

1 oktober 2005

Nieuwkomersmarkt 2005

Het was zaterdag 1 oktober jl., dat het Mondiaal Centrum Maastricht de eerste nieuwkomermarkt op Plein 1992 organiseerde. Een presentatie van mensen, die met hun afkomst o.a. uit landen als Hongarije, Polen, Turkije Marokko en Albanië een prettige culturele aanvulling zijn voor een stad als Maastricht. Zij lieten zien wat hun cultuur is, en zo kan Maastricht daarmee kennis maken.

Maastrichtse organisaties konden zich naar deze “nieuwkomers” presenteren. Zo waren o.a. St. Trajekt, woningbouwverenigingen en Politie aanwezig. Als SP Maastricht waren we ook uitgenodigd om mee te doen aan deze dag. Wij hebben graag gebruikt gemaakt van de uitnodiging. Als extra onderdeel vroeg de SP aandacht voor project Aware, een organisatie, die belangeloos aandacht vraagt door het doneren van je e-mail adres voor o.a de mensenrechtensituatie in Tibet.

Het was een fijne dag die je als sociale politieke partij met mensen in contact brengt. En je kunt zo contact hebben met je achterban en geïnteresseerden. En er was plaats om het verhaal achter de mens te horen en samen ideeën uit te wisselen.

Al met al een zonnige dag, waar jong en oud op avontuur kon gaan door verschillende landen, zonder Maastricht te verlaten, en met een verrijking van en voor alle culturen huiswaarts keerde.

Mondiaal Centrum, bedankt voor de uitnodiging.