De schrijnende verborgenheden in ‘Manjefiek Malberg’

1 augustus 2006

De schrijnende verborgenheden in ‘Manjefiek Malberg’

Uitspraken van “niemand mag onder de kar komen” en “Maatwerk zal geleverd worden”, was het doel en goede voornemens bij de sloopplannen door de woningcorporaties, in het buurtontwikkelingsplan ‘Manjefiek Malberg’.

Vier weken geleden schonk TV-Maastricht al aandacht aan de schrijnende omstandigheden van mevr. Busart-Traub in de wijk Malberg, met de stille hoop dat de desbetreffende woningstichting Woonpunt haar verantwoordelijkheid zou nemen. Echter, een ieder kwam bedrogen uit. De verhalen leiden een eigen weg, mevrouw was niet tevreden te stellen, er waren volgens Woonpunt ruim voldoende woningen aangeboden. Ja, maar beslist geen maatwerk. Een vrouw plaatsen in een reguliere portiekwoning, waar ze trappen dient te lopen, of een duplexwoning met tuin die ze dan ook moet onderhouden, is bepaald geen maatwerk voor een 80-jarige vrouw met een handicap.

De SP heeft het noodlot van deze vrouw aangetrokken en is in bemiddeling getreden om in deze noodsituatie tot een oplossing te komen voor alle partijen.

Mw. Busart-Traubmw. Busart-TraubTerwijl elders in de wijk het glas werd geheven, vanwege de opening van het nieuwe sportgebouw, voert mevrouw Busart-Traub met enkele sympathisanten actie tegen deze mensonwaardige omstandigheden.

Hopelijk is deze nachtmerrie voor mevrouw Busart-Traub spoedig voorbij.