SP-stemmers bedankt !

8 maart 2007

SP-stemmers bedankt !

De SP haalde in Maastricht maar liefst 19,6% van de stemmen voor de Provinciale Statenverkiezingen! Dat betekent dat 1 op de 5 Maastrichtenaren op de SP heeft gestemd. In de hele provincie werd 18,7% van de stemmen op onze partij uitgebracht. Daarmee heeft de SP 9 van de 47 zetels in de Provinciale Staten van Limburg verworven. De SP is nu de tweede partij van Limburg na het CDA. De overwinning in Provinciale Staten zorgt er ook voor dat er een grotere SP-vertegenwoordiging in de Eerste Kamer komt. De eerste prognoses rekenen op een groei van 4 naar 11 zetels.

In Meerssen haalde de SP 14,1% (toename van 10,3%), in Margraten 10,6% (toename van 8,1%) en in Eijsden 9,4% (toename van 6,8%).

Bij de Statenverkiezingen van 2003 haalde de SP in de gemeente Maastricht nog 6,8% van de stemmen en nu dus 19,6%, wat bijna een verdrievoudiging betekent. Een overzicht van de uitslagen per gemeente is te vinden op de landelijke SP-website.