Opnieuw vragen over openingstelling Dousberg

12 juni 2007

Opnieuw vragen over openingstelling Dousberg

De SP stelde de volgende schriftelijke vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders:

Aan het College van Burgemeester en Wethouders van Maastricht.

Betreft: Vragen in het kader rondvraag commissie Breed Welzijn 11-06-2007

Onderwerp: Openingstelling Zwembad de Dousberg in het zomerseizoen.

Geacht College,

Ondanks een nieuw logo, een naamswijziging en een vernieuwde website van Zwembaden Maastricht, heeft de SP-fractie in een advertentie in de Maaspost van 6 juni jl. moeten lezen dat wederom dit zwemseizoen verschillende openingstijden staan aangekondigd voor het buitenbad en binnenbad van Zwembad de Dousberg.

In het zwemseizoen 2006 heeft zich een soortgelijke situatie voorgedaan. Behandeling in de raad heeft toen geleid tot een toezegging van de wethouder tot opening van beide baden.

De SP stelt de volgende vragen aan de wethouder en portefeuillehouder van het College:

Kunt u aangeven wanneer de raad een besluit heeft genomen om het buitenbad dit jaar bij een temperatuur van 23 graden en warmer pas te openen en bij een temperatuur van onder de 23 graden alleen het binnenbad te openen?
Kunt u aangeven wanneer de raad heeft besloten op zaterdag en zondag slechts één van beide baden te openen?
Bent u met ons van mening dat de aangekondigde openingstijden tegen de wens van de raad zijn?
Bent u met ons van mening dat nu de bewuste advertentie reeds geplaatst is, er wederom grote verwarring is ontstaan onder de zwemmers en bezoekers en dit zeer nadelig is voor zowel het imago, de aantrekkingskracht en daardoor voor de bezoekersaantallen van Zwembad de Dousberg?
Bent u bereid deze openingsmaatregel terug te draaien en gewoon beide baden open te stellen zoals de Maastrichtse burgers en bezoekers van een openbaar zwembad mogen verwachten?

Tevens maken wij bij de behandeling gebruik van het stellen van aanvullende mondelinge vragen.

Met vriendelijke groet,
Leny Eijssen