1 december 2008

Aandacht voor herstel van onze rechtsstaat

Omdat wij ons zorgen maken over onze bedreigde rechtsstaat, vragen wij u via dit bericht om uw aandacht. Op dit moment worden, zonder enig bewijs, honderden vreemdelingen door de Nederlandse overheid (IND) beschuldigd van misdaden met langdurige detentie en zelfs gedwongen uitzetting tot gevolg. Indien iemand in Nederland of daarbuiten onterecht veroordeeld wordt, reageert men over het algemeen erg geschokt. Helaas is er in Nederland een grote groep mensen die dit overkomt. Hier is echter vrijwel niemand van op de hoogte. Het Nederlandse beleid met betrekking tot het toepassen van het vreemdelingenrecht is niet meer in overeenkomst met de beginselen van een rechtsstaat.

www.TekenVoorRechtvaardigheidInNederland.nl

Website
Er is nu een informatieve website over deze problematiek en de huidige gang van zaken in ons land. Deze website laat (goed gedocumenteerd) zien dat Nederland op grote schaal mensenrechten schendt. Het gaat hier om vluchtelingen die massaal het artikel 1F als etiket opgeplakt krijgen, ongewenst worden verklaard en maandenlang onschuldig in de gevangenis zitten zonder enig perspectief. Gelukkig heeft Nederland een speciaal comité van Juristen voor de Mensenrechten in ons land (NJCM). Dit comité heeft zijn standpunt over 1F in augustus 2008 naar de Tweede Kamer gestuurd. De regering volhardt echter in het huidige beleid. Daarom roept de website (middels een petitie) de leden van de Tweede Kamer op, om volledig met dit standpunt van het NJCM in te stemmen. Dit is ook in lijn met het standpunt van uw SP fractie in de Tweede Kamer. De informatie en de petitie kunt u vinden op:

www.TekenVoorRechtvaardigheidInNederland.nl

Promotie en aanbieden petitie
Het afgelopen weekend zijn zoveel mogelijk leden van uw partij en van andere politieke partijen op de hoogte gebracht. Op 10 december, dag van de mensenrechten, willen we dit onderwerp onder de aandacht brengen van de pers. De petitie zal op zaterdag 10 januari 2009 worden aangeboden aan Tweede Kamerleden tijdens een demonstratie op de Dam te Amsterdam, tussen 12.00-15.00 uur. Het is van groot belang dat er op die dag zoveel mogelijk mensen komen demonstreren om zo nog meer aandacht te vragen voor deze schrikbarende problematiek.