Persbericht / SP: Coalitie onvoldoende stabiel voor sociaal akkoord

23 oktober 2010

Persbericht / SP: Coalitie onvoldoende stabiel voor sociaal akkoord

SP: Coalitie onvoldoende stabiel voor sociaal akkoord

22-10-10 • De SP Maastricht vindt de beoogde coalitiesamenstelling onvoldoende stabiel om te komen tot een sociaal akkoord. De SP heeft haar bezorgdheid geuit in een open brief aan formateur Joop van den Berg. De formateur zou er goed aan doen te overwegen om ook de SP bij de formatie te betrekken. Met de SP zou niet alleen gekomen kunnen worden tot een groter sociaal gehalte van het coalitieakkoord, maar zou ook het risico van een onstabiel draagvlak bij andere partijen beperkt kunnen worden.

Gezien de berichtgevingen in de plaatselijke media blijkt de VVD het moeilijk te hebben met Simona Maassen. En in een berichtgeving van weekblad “Binnenlands Bestuur” zegt VVD raadslid Paul Limpens zijn partij programmatisch dichter bij het CDA te zien liggen.
Nu de beoogde coalitie ook nog eens een groter belang hecht aan een dualistische opstelling in de raad, is het beter om naar een grotere meerderheid de streven.

De SP heeft een aantal van haar kernpunten voor een sociaal coalitieakkoord naar de formateur gestuurd.