Leny Eijssen bij Jan Janssen

26 augustus 2012

Leny Eijssen bij Jan Janssen

Onze fractievoorzitter Leny Eijssen was omlangs 'op de koffie' bij Jan Janssen van www.maastricht.dichtbij.nl voor een kort interview. De komende tijd interviewt Jan Janssen alle 39 raadsleden, die zich in dit gesprek voorstellen aan de lezers.

Leny is al 12 jaar lid van de SP en is behalve raadslid, ook lid van de commissies 'Breed Welzijn' en 'Sociale en Economische zaken'. Met haar jarenlange ervaring kent Leny de Maastrichtse politiek goed. Als SP raadslid maakt zij zich grote zorgen over de ontwikkelingen rondom de WMO. Ze legt uit dat de Maastrichtse coalitie verkeerde prioriteiten stelt door enorme bedragen uit te geven aan 'prestigeprojecten', zoals de Noorderbrug, welke ruim 35 milioen kost. Wonderlijk genoeg is er voor dergelijke projecten altijd geld te vinden, maar de 2 milioen voor de WMO zijn kennelijk niet op te brengen. Ook merkt ze op dat het nogal tegenstrijdig is om aan de ene kant op cultuur in de stad te bezuinigen, maar wel enorme bedragen te besteden aan het worden van Culturele Hoofdstad.

Bekijk hier het interview:

duidelijk verhaal Leny!!

Vind ik ook!