SP op stap voor behoud ROZ gebouw

18 december 2016

SP op stap voor behoud ROZ gebouw

Foto: SP

Zaterdagmorgen trok de afdeling naar de wijk Mariaberg/ Trichterveld. Hier staat het voormalige ROZ gebouw dat nu in gebruik is door de Samenwerkende Ateliers Maastricht kortweg SAM genoemd. De gemeente wil het gebouw afbreken, maar dat lijkt ons en de gebruikers van het gebouw geen goed idee. Het gebouw biedt repetitie ruimte aan o.a. bandjes, kunstenaars,  en een zangleraar. Daarbij zou als het gebouw afgebroken is, er een kale verlaten ruimte overblijven die niet meer wordt ingevuld. De SP en zeker ook de omwonenden vinden dat geen goede oplossing, verpaupering zal hier plaats vinden en de gebruikers van het gebouw staan op straat. Door middel van een enquête heeft de afdeling de omwonende gevraagd hoe zij staan tegen over het gebruik van het pand en de voor of nadelen die men ondervind als het pand gesloopt wordt.

De uitslag van de enquette zal besproken worden met gebruikers en de omwonende zullen wij via een flyer op de hoogte stellen van de bevindingen.