Maastrichtse partijen starten publieksactie tegen Tihange

3 maart 2017

Maastrichtse partijen starten publieksactie tegen Tihange

Zeven Maastrichtse partijen (GroenLinks, Seniorenpartij, CDA, SP, PvdA, PVM en MV) starten een affichecampagne tegen de Belgische kerncentrales. De partijen willen duizenden gele affiches door Maastricht en omgeving verspreiden, waarmee burgers blijk kunnen geven van hun protest tegen de kerncentrales in Tihange en Doel. Met de affichecampagne sluiten de partijen aan bij de publieksactie die vanuit Aken is opgestart en die het Duits-Limburgse grensgebied steeds geler kleurt.

Er is een wezenlijk verschil met de affichecampagne vanuit Aken. De actie vanuit Aken is opgestart door de groene partij Bündnis 90/Die Grünen in samenwerking met het Waalse Ecolo. In Maastricht hebben we de traditie opgebouwd om over de partijen heen samen in dit dossier op te trekken. De onveilige situatie in de Belgische kerncentrales gaat immers ons allemaal aan. De hele stad is van harte welkom om zich te wenden tot GroenLinks, Seniorenpartij, CDA, SP, PvdA, PVM en MV om een affiche te bemachtigen."

De zeven partijen zijn van plan door te gaan met de affichecampagne tot de Belgische kerncentrales gesloten zijn. In België probeert men nu alweer de geesten rijp te maken voor het verder verlengen van de levensduur van deze stokoude en gammele tijdbommen na 2025. Maastricht moet de Belgische bezoekers aan onze stad laten zien hoe we daarover denken. We hopen dan ook dat Maastrichtse ondernemers net als in Aken bereid zijn deel te nemen aan deze publieksactie. Reden te meer waarom we geen partijlogo's op de affiches hebben gedrukt, want we willen de ondernemers niet vragen politiek kleur te bekennen, maar wel mede partij te kiezen voor ons aller veiligheid. De komende tijd gaan we de ondernemers, maar ook verenigingen hiervoor systematisch benaderen."

Als u ook een affiche wilt ontvangen, stuur dan een mailtje naar