Demonstratie tegen de rigoreuze bezuinigingen in het Sociaal Domein

7 november 2018

Demonstratie tegen de rigoreuze bezuinigingen in het Sociaal Domein

Beste partijgenoot,

SP Kerkrade en FNV hebben enkele maanden geleden het inititief genomen om de Alliantie Sociaal Verzet Kerkrade op te zetten. Dit naar aanleiding van het raadsbesluit om per direct de WTCG-gelden af te schaffen. Echter de regeling was “afgesproken” tot en met 2018. Dus tijdens de wedstrijd heeft de Kerkraadse gemeenteraad de spelregels veranderd. Wat de Alliantie Sociaal Verzet Kerkrade is dit onaanvaardbaar.

Deze alliantie verzet zich tegen de rigoreuze bezuinigingen in het Sociaal Domein en bestaat uit: FNV, CNV, KBO, SP Kerkrade, Ons Kerkrade, Ouderenpartij Kerkrade en Groenlinks Parkstad. Nog nooit is Kerkrade zoveel verzet geweest tegen een raadsbesluit. Een petitie tegen de afschaffing van de WTCG-gelden is al ruim 1300 getekend en bij het college zijn bijna 500 “bezwaarbrieven” binnengekomen. Ongekend voor Kerkrade. Dit signaal moet wat de alliantie betreft heel erg serieus genomen worden.

Daarom organiseert de alliantie op 13 nov a.s. een demonstratie in het centrum van Kerkrade. Via deze link vinden jullie meer info: https://www.facebook.com/2028245570820256/posts/2062680314043448/

Bij dezen wil ik jullie dan ook allemaal oproepen om, indien jullie in de gelegenheid zijn, om onze actie te ondersteunen.

Genoeg = genoeg. Tijd voor actie !!!

Hopelijk tot 13 november 2018, 13.uur, Martin Buberplein - Kerkrade

Met strijdbare en kameraadschappelijke groet,

Jos Piefer

SP Kerkrade