Tijdelijke verplaatsing internationaal busstation naar de Groene Loper

30 maart 2019

Tijdelijke verplaatsing internationaal busstation naar de Groene Loper

Vanaf 1 mei zullen de Flixbussen niet meer de halte aan de Meerssenerweg kunnen gebruiken. Dat is met de bewonersvereniging van Wijckerpoort zo afgesproken. Het nieuwe internationale busstation aan de Meerssenerweg moet nog gebouwd worden. Het College stelt voor om deze bussen tijdelijk te laten stoppen bij de Groene Loper, ter hoogte van het Sint- Maartenscollege.
Donderdag 28 maart was hierover een informatieavond met de wijkbewoners. SP raadslid Ariane Schut was erbij, om zo rechtstreeks te kunnen horen wat de mensen uit de buurt van het voorstel vinden.
Er waren ongeveer 30 mensen uit de buurt aanwezig. Er werden vragen gesteld, maar over het algemeen waren de aanwezigen heel tevreden over de voorgestelde oplossing. Dat is een geruststellende gedachte. Er waren ook veel tekeningen en schetsen van het nieuw te bouwen internationale busstation, waarop te zien was dat suggesties van de buurt zijn verwerkt. Kijk, zo moet het dus, plannen maken samen met de buurt.