Lijstduwer en lijsttrekker in gesprek

Lijstduwer en lijsttrekker in gesprek

Foto: E.Corbee

Gemeenteraadsverkiezingen Maastricht

Daar zetten wij onze tanden in!

In gesprek met lijstduwer Jack Gerats en lijsttrekker Ariane Schut

Jack Gerats (68), afdelingsvoorzitter SP Maastricht vertelt: “Ariane Schut is al geruime tijd actief binnen de partij. Zo was ze o.a. afdelingsvoorzitter van de SP Maastricht. In 2018 werd ze raadslid en in september 2019 is Ariane ook fractievoorzitter geworden. In die rol heeft ze meegewerkt aan de opbouw van een sterke en groeiende afdeling. Met gelukkig ook veel actieve jongeren. Zij heeft zich ontwikkeld tot een deskundig en betrokken fractievoorzitter en tot ons boegbeeld voor een socialer Maastricht. De afgelopen raadsperiode heeft zij regelmatig succesvol het woord gevoerd in de raad. En voor de komende verkiezingen, is zij onze lijsttrekker. ”

Ariane Schut (61): “Ja, het is een hele eer om lijsttrekker te zijn voor de SP. Samen gaan we campagne voeren en strijden. Wij laten in onze stad echt niemand aan zijn lot over en knokken voor de broodnodige veranderingen. Daarbij zullen we ons vastbijten in voor onze inwoners belangrijke onderwerpen. Zo liggen er de komende jaren grote opgaven op het gebied van wonen, zorg en gezondheid, veiligheid, onderwijs, leefbaarheid, klimaat en armoede. Genoeg te doen. Ik zie dagelijks dat de kloof tussen de politiek en de burgers groot is geworden en bij velen is het vertrouwen verdwenen. De tweedeling in onze stad groeit. Dus is het tijd voor eerlijke politiek, kort op de bal en actief in buurten en wijken. Het is tijd voor de SP. Wij staan voor het samen doen. Daarom ben ik ook zo blij met de steun van Jack Gerats onze lijstduwer. Hij brengt heel veel politieke ervaring mee en weet als geen ander hoe de hazen lopen. ”

Jack Gerats: “Ik heb nog steeds erg veel voldoening in het raadslidmaatschap en ben ook voorzitter van de afdeling Maastricht. Het is mooi om te ervaren dat ik Ariane en de andere leden van de fractie met mijn kennis en ervaring kan steunen en helpen. Natuurlijk gaat het hierbij om het SP-gedachtegoed, maar er ontstaan ook fijne persoonlijk banden. Ik koester mijn contacten met alle mensen die ons een warm hart toedragen en steunen.  Als lijstduwer ga ik me inzetten en mee knokken tijdens de verkiezingscampagne. Maastricht verdient een krachtig links geluid. Wij zetten er onze tanden in en vragen de kiezer om mee te bijten. Bijt mee en kies voor de SP!  Laat uw stem straks niet verloren gaan.”

Ariane Schut: “Het wordt een spannende tijd rond die verkiezingen, maar ik heb er veel vertrouwen in. We hebben een goed verkiezingsprogramma en een degelijke kandidatenlijst. Onze lijst is een mooie mix van ervaren mensen en aanstormend talent. Net zoals Jack Gerats dat net zei, ga in elk geval stemmen en zorg dat uw stem gehoord wordt. Wij denken dat de SP een goed alternatief is voor de zittende 'macht' en dat we de inwoners van Maastricht veel te bieden hebben.”