Verkiezingsuitslag Maastricht: SP 2 zetels

22 maart 2022

Verkiezingsuitslag Maastricht: SP 2 zetels

Foto: E.Roelofs

Na een spannende avond in ons oude stadhuis, is de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen bekend. Er waren blije gezichten bij nieuwe partijen die voor de eerste keer zetels behaalden. Partij voor de Dieren en Volt bijvoorbeeld. Een mooi resultaat voor hen. Er was ook teleurstelling te zien, bij partijen die het niet gered hebben om in de raad te komen.

De Seniorenpartij Maastricht kwam als sterkste uit de verkiezingen: de meeste stemmen en 5 zetels.

Van harte gefeliciteerd daarmee. Deze partij is nu aan zet met de formatie. We zijn benieuwd. Wordt het een samenwerking met D66, Groen Links, CDA en VVD (eigenlijk de oude samenstelling) of schuift de PvdA aan? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Wij zijn blij dat in de gemeenteraad van Maastricht het linkse geluid meer zal gaan klinken dan de afgelopen jaren. Onze partij behaalde 2 zetels. Minder dan gehoopt, maar toch hebben we daardoor weer 4 jaren lang de mogelijkheid de mouwen op te stropen voor de inwoners van onze stad. We danken alle mensen die op ons gestemd hebben.

Een socialere stad daar zetten we onze tanden in!