29 augustus 2022

Wordt uw scootmobiel onbetaalbaar?

Vanaf 1 augustus 2022 is de regeling voor scootmobielen veranderd. Dat is gebeurd in het kader van de grote bezuinigingsacties van ons college. Het is nu stukken duurder geworden. Maastricht kent zo’n 800 scootmobielgebruikers en vele van hen raken in de financiële problemen. En de hogere kosten die men maakt voor het gebruik van dit vervoersmiddel, tellen uiteraard op bij al die andere stijgende prijzen in ons land. De problemen voor mensen stapelen zich letterlijk op. Er zijn mensen die dan maar afzien van hun scootmobiel en zo in een nog groter isolement geraken.

Ons hulpteam staat klaar om u te helpen!

De SP heeft een hulpdienst die mensen kan helpen. Laat ons massaal weten wat de nieuwe regeling nu concreet voor u betekent. Stuur ons een email met uw verhaal.

En weet dat er via de bijzondere bijstand (onder bepaalde voorwaarden) nog mogelijkheden zijn om de kosten vergoed te krijgen of een bijdrage in de kosten te krijgen. Er is een aparte regeling voor mensen die onder de 120% bijstandsniveau zitten. Ze krijgen 60% van hun eigen bijdrage terug via een aparte compensatieregelen.

Wij helpen u met uitzoeken, aanvragen en formulieren. En uiteraard zullen we blijven strijden om deze kostenstijging terug te draaien.

Deel uw verhaal met ons hulpteam: hulpdienst.spmaastricht@gmail.com