Beste scootmobielers van Maastricht, maak bezwaar!

30 november 2022

Beste scootmobielers van Maastricht, maak bezwaar!

Foto: jack van gelooven

Het zal u niet ontgaan zijn dat de regels rond de scootmobiel worden veranderd. U kreeg een tijd geleden een brief van de gemeente waarin dat werd uitgelegd. Die brief was voor velen onduidelijk en oorzaak van woede en frustratie.

Meer kosten per maand
In de brief stond geschreven dat de huidige regeling maatwerkvoorziening wordt omgezet naar een algemene voorziening. Voor iedereen betekent dit in elk geval, méér kosten per maand.

De SP zet zich al jaren in voor mensen met een beperking en ook nu zijn we in de bres gesprongen. Via onze hulpdienst en ook door intensieve samenwerking met Stichting Samen Onbeperkt, hebben we vele van u gesproken en van advies voorzien. Onlangs organiseerde we een protest waarin we onze stem en die van u lieten horen. En we laten hierna ook niet los.

Beschikking in de bus, maak bezwaar!
De opstapeling van bezuinigingen in het Sociale Domein moet van tafel. Daar hebben we uw hulp bij nodig. U heeft in de tussentijd een nieuwe beschikking gekregen van de gemeente. Zo niet, zal die binnenkort bij u in de bus vallen.

Ons advies is om tegen die nieuwe beschikking (uw scootmobiel wordt een algemene voorziening) schriftelijk bezwaar aan te tekenen.

Wij helpen bij bezwaar aantekenen
Wij staan paraat om u daarbij te helpen. Als genoeg mensen bezwaar maken, is er wellicht een mogelijkheid om deze nieuwe regeling alsnog terug te draaien.

Neem gerust contact op
Wij rekenen op u, u kunt rekenen op ons! Vragen, hulp bij het aantekenen van bezwaar of gewoonweg contact? Stuur uw email naar:

samenonbeperkt@gmail.com

Namens: