Sem Bonte Burgerlid voor SP

Sem Bonte Burgerlid voor SP

Foto: jack van gelooven

Op dinsdag 11 juli werd Sem Bonte burgerlid voor SP Maastricht

Hierbij zijn introductie aan de gemeenteraad van Maastricht

Geachte voorzitter, gewaardeerde collega’s,

Graag introduceer ik vandaag Sem Bonte, ons beoogde burgerraadslid namens de SP. Sem is een 22-jarige student European Studies aan de Universiteit Maastricht, en daarmee een van de weinige studenten van die studie die de SP - tot op heden - uit handen van Volt heeft weten te houden.

Sem woont sinds 2018 in Maastricht en is momenteel woonachtig in het mooie Heugemerveld, een wijk waarvan we weten dat die ook een aantal raadsleden zeer dierbaar is. Naast zijn studie en zijn bijbaan bij de Albert Heijn op het station, zit hij momenteel in het bestuur van studentenvereniging KoKo, waardoor hij middenin het studentenleven staat. En dat is toch altijd een belangrijk thema voor deze raad en voor onze partij, wat maakt dat de SP van mening is dat Sem een waardevolle bijdrage zal kunnen leveren, en belangrijke perspectieven voor het voetlicht zal kunnen brengen.

Sem is geboren en getogen in het mooie plaatsje Megen, dat overigens óók een kerk gewijd aan Sint Servaes kent, en dat onderdeel is van de gemeente Oss. Een gemeente die zoals u weet sinds jaar en dag een berucht en beroemd SP-bolwerk is. Het wekt dan ook geen verbazing dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en hij zich de komende jaren vol overtuiging voor de SP wil inzetten.

Sem is een slimme jongen die zich door niemand laat piepelen, met een droog gevoel voor humor, en een Brabantse bourgondische inborst. Een sterke denker die de scherpe vragen en analyses vrijwel moeiteloos uit zijn mouw weet te schudden, zowel gevraagd als ongevraagd, en daarom al enige tijd een zeer gewaardeerd lid van onze kadergroep is. Er is bovendien weinig gezelliger dan samen met Sem, met een sigaret in de mondhoek en een biertje nadien, de wijken van deze stad in te trekken, zowel in campagnetijd als daarbuiten. Hij is namelijk niet alleen heel sterk op theoretisch niveau, maar hij kan ook goed luisteren en in gesprek treden met mensen van alle rangen en standen.

We zijn dan ook ontzettend blij en trots dat hij namens onze partij als burgerraadslid aan de slag wil, en we hopen dan ook van harte hem vandaag in ons midden te mogen verwelkomen.

Dank u wel.