Op pad met de burgemeester Wim Hillenaar

12 september 2023

Op pad met de burgemeester Wim Hillenaar

Foto: jack van gelooven

Op pad met de burgemeester. De nieuwe burgemeester vroeg aan alle politieke partijen van onze gemeente, om een wat uitgebreidere kennismaking met hem te organiseren. De partijen mochten zelf met een idee komen. Onze fractie klom in de pen om de heer Frank Bokern uit Bussum (schrijver van het inmiddels bekende boek Crapuul over de Stokstraat) te vragen om een wandeling te leiden door diezelfde Stokstraat en de nieuwe burgemeester zo mee te nemen in een belangrijk stuk oude geschiedenis van onze stad. Frank, van geboorte ook Maastrichtenaar, kwam met plezier naar Maastricht en vertelde zijn verhalen met kennis van zaken en passie. Het werd een leerzame en gezellige middag. De burgmeester hoorde tijdens deze wandeling ook van de andere kant van 'sjiek en sjoen' en dat was ook onze bedoeling. En toen... was er uiteraard tijd voor een pilsje in de Karkol, waar aan alle muren foto's hangen uit de tijd dat in de Stokstraat nog gewone mensen woonden.