1 mei-viering

1 mei 2006

1 mei-viering

Gedurende de dag bezoekt de SP kleine middenstanders en presenteert hun de folder “Hart voor de zaak”. In de kabinetsplannen over economie en bedrijfsleven gaat het nauwelijks over de kleine ondernemer en zelfstandigen. Hoogste tijd voor de SP om aandacht te geven aan de K van het MKB. In de folder worden een aantal ideeën en voorstellen gedaan om de positie van kleine middenstanders te versterken.

’s Middags is de actie ‘Geen zuur maar zoet compensatie MOET !’
De SP protesteert hiermee tegen het aanhoudend koopkrachtverlies van vele burgers.
De regering Balkenende beloofde meer koopkracht na ‘het zuur’ van de bezuinigingen. In 2006 zou ‘het zoet’ komen. Dat blijkt voor zeer velen niet op te gaan.
De SP wil dat de regering haar belofte waar maakt.
Tussen 14.00 en 16.00 uur kunnen bij de SP-kraam op het Vrijthof actiekaarten worden ingevuld waarmee burgers compensatie eisen en kunnen opgeven wat er sinds 1 januari met hun inkomen is gebeurd.

’s Avonds is tussen 19.30 en 23.00 uur een discussieavond in het Kumulus-theater aan de Herbenusstraat 89. Onder leiding van de nieuwe SP-fractie kan gediscussieerd worden over de onderwerpen: MKB, de wietboulevard, sloop/opwaardering van buurten en de A2 ondertunneling. Iedereen is van harte uitgenodigd.

Ter afsluiting is er een gezellig samen zijn met een hapje en een drankje.