SP wil vragenuur over gesloten zwembad Dousberg

1 mei 2007

SP wil vragenuur over gesloten zwembad Dousberg

De SP fractie heeft vragen aangemeld voor het mondeling vragenuur van a.s. dinsdag 1 mei. Het is voor de fractie onvoorstelbaar dat de buitenbaden van openbaar Zwembad de Dousberg bij de huidige weersomstandigheden gesloten zijn. Daar komt nog bij dat de kinderen van het basis- en voortgezet onderwijs vrij van school hebben in verband met de meivakantie.

"In Dagblad De Limburger van 28-04-2007 lezen wij dat het buitenbad van Zwembad Mosaqua in Gulpen wel open is en al een topdag heeft gehad met 1800 bezoekers en de afgelopen dagen gemiddeld 800 zwemmers en zonaanbidders heeft mogen begroeten. Dat moet in Maastricht bij Zwembad de Dousberg ook kunnen"; aldus Leny Eijssen fractievoorzitter van SP.

De SP wil van wethouder Winants weten waarom het het buitenbad en de ligweiden niet open zijn. En wat de wethouder gaat doen zodat bij gunstige weersomstandigheden met onmiddellijke ingang het buitenbad en de ligweiden open gaan.