Buitenbad Dousberg normaal open

12 juni 2007

Buitenbad Dousberg normaal open

In antwoord op vragen van de SP heeft wethouder Winants klip en klaar gezegd dat het buitenbad en het binnenbad van Zwembad de Dousberg elke dag normaal open zijn. Ook bij een temperatuur beneden de 23 graden is het buitenbad gewoon open.

Dat is ook de afspraak die vorig jaar al met de wethouder gemaakt was. De directie die via een advertentie in de Maaspost eigenhandig andere openingstijden aankondigde, is daarmee terecht teruggefloten. De fractie is tot nu toe tevreden over het antwoord. Waar het de SP om gaat is dat kinderen, volwassenen en ouderen deze zomer naar hartelust moeten kunnen zwemmen, spelen en recreƫren in Zwembad de Dousberg. Daar is het zwembad voor bedoeld en dat moet maximaal kunnen. Het kan niet zo zijn dat door de grillige en onnadenkende directiebesluiten de mensen teleurgesteld weer huiswaarts moeten keren. Of alvast maar niet de Dousberg bezoeken omdat ze niet weten wat hun te wachten staat.

Toch is ondanks deze goede afloop de fractie niet helemaal gerust gesteld. Gebleken is ook nu weer dat het nodig blijft de gang van zaken bij het zwembad in de gaten te houden. Er gaat nu teveel aandacht uit naar het nog te bouwen Geusseltbad. Hierdoor dreigt de Dousberg verwaarloosd te worden. De wethouder en de directie moeten zich ervan bewust blijven dat bezoekers en zwemmers de onlangs verhoogde entreegelden betalen en mogen verwachten dat ze kunnen zwemmen in een fatsoenlijk zwembad waar het plezierig zwemmen en vertoeven is.