Thijs Coppus geeft workshop actie voeren

17 december 2012

Thijs Coppus geeft workshop actie voeren

Kernleden van de SP Maastricht kregen op woensdag 12 december op het fractiekantoor les in actie voeren van Statenlid Thijs Coppus.

Omdat de kerngroep pas sinds dit jaar bestaat, was er nog enige scholing gewenst. De groep heeft zich echter al ruimschoots bewezen rondom de verkiezingen, maar les van een meester in actie voeren is natuurlijk nooit weg.

Thijs vertelde de deelnemers dat ze mensen politiek bewust kunnen maken door het actie voeren en dat het een goede manier is om te weten te komen wat er allemaal leeft bij de mensen. De SP gaat de straat op en toont solidariteit. De partij wil niet alleen vóór, maar vooral ook samen mét de mensen optrekken. Samen een gewenst doel bereiken en dan is er ook tijd voor een klein overwinningsfeestje.

Thijs Coppus is lid van het SP scholingsteam, dat diverse scholingsprogramma's geeft aan actieve leden van de SP. Scholingen worden doorgaans gegeven in Amersfoort, maar bij voldoende deelnemers kan ook iemand naar de afdeling komen. Dat was hier het geval en de kerngroep was hier heel blij mee. Het was een leerzame avond met nuttige en praktische informatie voor de kerngroep. Die kan de Maastrichtse kerngroep het komende jaar goed gebruiken, want het belooft een jaar vol actie te worden. Met de aangekondigde maatregelen in het nieuwe regeerakkoord, is er een boel werk aan de winkel! Ook de afdeling Maastricht zal haar bijdrage leveren om de heilloze plannen van Rutte II te keren: actie dus!

Tekst: Agnes Knipschild/ Mara van Haasen

Foto: Ernst Anepool