Het Verdrag van Maastricht!!

10 juli 2015

Het Verdrag van Maastricht!!

Tijdens de kaderbrief 2015 heeft de raadfractie zich uitgelaten over de investering die moet leiden tot een feest rond de 25 jarig herdenking: " het tekenen van het Verdrag in Maastricht". De SP is niet tegen samenwerking maar wel tegen een verenigd Neo liberaal Europa.

Europa staat op zijn achterste poten wat betreft de crisis rond de Grieken. De tijd is er niet rijp voor dat blijkt. Want niet alleen Griekenland heeft het moeilijk door de opgelegde sancties van Europa, lees Brussel, maar ook de Portugezen, Spanjaarden en wij ook.

Maastricht staat aan de vooravond van het 25 jarig verdrag van Maastricht. Daar mag je van alles van vinden maar voor de SP raadsfractie is het bijzonder zuur dat er nu 500.000 euro gevoteerd wordt om een feestje te bouwen op de ruïne van omvallende landen. Mensen leveren pensioen in, kinderen moeten bij hun ouders blijven wonen omdat er geen vooruitzicht meer is op een zelfstandig bestaan door zware bezuinigingen. Het geld wat men de Grieken leent vloeit niet in de zak van de mensen maar gaat via Athene regelrecht terug naar Brussel om de banken te spekken. Ook ons geld (dat wij sowieso niet terug krijgen ) gaat regelrecht naar de bank in Brussel.

Dit is geen reden voor een feest. De SP vraagt dan ook aan dit college om het gereserveerde geld liever te steken in het sociaal investeringsfonds om zo nog sterker de ellende van Brussel en de Nederlandse overheid( PvdA en VVD ) het hoofd te bieden dat zou een fijn feest zijn.

Wij doen in juni 2017 niet mee aan dit feest maar zullen wel nadrukkelijk en op ludieke wijze aanwezig zijn om het tegengeluid te laten horen!

John Gunther

Raadsfractie SP gemeenteraad Maastricht