ROZ gebouw zal blijven

3 oktober 2017

ROZ gebouw zal blijven

Bij de presentatie van de begroting 2018, het heugelijk feit dat de gemeente het ROZ gebouw verkoopt voor 1 € en tevens een eenmalige subsidie verstrekt van 170.000 €.

Heugelijk is het ook voor de SP die door tomeloze inzet, talloze vergaderingen, het SP  buurtonderzoek en steeds maar blijven drukken op het belang waarom dit gebouw in stand moest blijven, nu eindelijk een begin gemaakt kan worden met de goede ideeën die de gebruikers van het gebouw zullen gaan uitvoeren. Ook de buurt zal profiteren van behoud van het gebouw.

Tijdens de kaderbrief behandeling heeft de SP benadrukt dat er niet langer meer gewacht moest worden om het ROZ gebouw op te nemen in de begroting van 2018. Uitstellen tot 2019 zoals de wethouder cultuur voorstelde was voor de fractie geen optie. Nu was het devies opnemen in de begroting 2018.

De behandeling en de klap met de hamer voor het helemaal officieel te maken zal plaatsvinden in de begrotingsvergadering in november.

De SP staat voor cultuur en is cultuur

John Gunther

Fractievoorzitter raadsfractie SP