Tour Tegen Tihange

18 oktober 2017

Tour Tegen Tihange

De kerncentrales bij Doel en Tihange zijn verouderd en kennen vele gebreken. Deze Belgische kerncentrales draaien mede op Nederlands pensioengeld. In totaal hebben Nederlandse pensioenfondsen een kwart miljard geïnvesteerd in de eigenaar van de centrales Engie. Met ons pensioengeld brengen we 100.000en mensen in gevaar. Maar met ons pensioenkapitaal hebben we ook een kans om de centrales gesloten te krijgen.

Stuur Tihange met pensioen!!!

Op 30 oktober gaan we langs bij de drie pensioenfondsen die het meeste geld hebben belegd in Engie. Dat zijn het ABP (116 miljoen), zorg & welzijn (34 miljoen) en Metaal & Techniek (63 miljoen). We gaan langs bij deze fondsen en vragen ze ons manifest te ondertekenen. In dat manifest vragen we de fondsen om samen op te trekken en de druk op Engie op te voeren om de rommel reactoren te sluiten. Doet Engie dat niet dan willen we dat de aandelen worden verkocht.

We hopen dat de fondsen met ons samen willen werken voor een schone en veilige toekomst. Meld je aan voor de bus en ga mee op onze actietoer. Hoe meer mensen mee gaan hoe duidelijker het de fondsen wordt dat Tihange met pensioen moet.

9.00 Start bij het ABP in Heerlen, Aanbieden manifest

13.30 Aanbieden manifest bij Zorg & Welzijn in Zeist